RSS

Pernah

Pernah janji kita bersuara
kita takkan terpisah
takkan renggang walau onak mengombak
kerana kita pejuang yang besi
dilatih dengan dugaan dan tabah.

Tatkala mendaki gunung kehidupan
semakin ke puncak semakin curam
semakin penat terasa semakin beban
kemudian kita tempik kesyukuran bila tiba di puncak
kerana apabila dituruni
terasa langkah semakin laju dan mudah.

Kemudian kita sesat pula di hutan belukar
jalan hidup terasa berduri
lalu kita parah berdarah
namun iman dan Islam memaut kembali
kita pun tegar menyusun langkah
memijak duri tiada peduli
asal hidup capai destinasi.

Hidup dan duri tidak boleh dipisahkan. Pasti!

  • Alhamdulillah syukur atas nikmat iman dan Islam, atas detik nafas yang berhembus.
  • Raya Haji, kalau tak balik kampung nampak pelik. But, kalau jauh dibelah benua tu, no wonder la kan. :)
 Di sisi keluarga tertanam seribu barakah
Memandang wajah ibu dan ayah pengubat lara.
  • Balik ke kampus awal, terikat dengan latihan hoki. 
  • Terima kasih, beban sengsara sudah berakhir. :) 
  • Macam ni barulah senang hati nak belajar kan. hehe. Alhamdulillah, thank you Allah.
  • Wow! semangat nak ulangkaji, exam nanti 3 hari berturut-turut kut. huhu.

0 comments:

Post a Comment